MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ!


 

 

      

      wole_wode

   MAMO TATO WOLĘ WODĘ – PAŹDZIERNIK /MAJ 2013 – CHARAKTERYSTYKA DZIAŁAŃ WEDŁUG MODUŁÓW

 

 

MODUŁ I. Propagowanie założeń programu wśród dzieci i rodziców na różnorodnych zajęciach w obrębie przedszkola.

  1. a) lekcje zaproponowane przez organizatora programu i przeprowadzone we wszystkich grupach przedszkolnych:
  1. Zdrojek i literki
  2. Zdrojek i cyferki
  3. Zdrojek i cztery pory roku
  4. Zdrojek i zwierzątka

 

  1. b)  warsztaty kulinarne ZDROWE ŻYWIENIE – prowadzone przez rodziców i nauczycieli. Po zakończeniu każdego z nich, rodzice otrzymali przepisy na robione przez dzieci dania. Każdemu z nich towarzyszyło również wspólne picie wody:

– krem czekoladowy z kaszy jaglanej
– owsiane ciasteczka
            – let’s make a salad
– zdrowy naturalny jogurt na śniadanie z owocami i nasionami

 

  1. c) dekoracja na festyn – z zaangażowaniem rodziców i nauczycieli:

– zbieranie plastikowych butelek po niegazowanej wodzie mineralnej i wykonanie wielkiego symbolu butelki z hasłem programu Mamo Tato Wolę Wodę
– wykonanie makiet piratów z hasłem programu i zdrojkiem

 

MODUŁ II. Popularyzowanie nawyku picia wody wśród dzieci i ich nauczycieli spoza przedszkola – lekcje w barlineckich szkołach podstawowych.

  1. w porozumieniu z dyrektorami obu szkół podstawowych z Barlinka przeprowadzono lekcje w klasach zerowych:

– 2 lekcje prowadziła nauczycielka naszego przedszkola Marcelina Filipczak wraz z grupą JESIEŃ, dla  klasy zerowej A w SP Nr 1 oraz SP Nr 4
– 2 kolejne lekcje prowadziła nauczycielka naszego przedszkola Natalia Musolf wraz z grupą WIOSNA, dla  klasy zerowej B w SP Nr 1 oraz SP Nr 4

  1. w lekcjach uczestniczył ZDROJEK, czyli jeden z naszych przedszkolaków, który w specjalnie dla Zdrojka uszytym kostiumie rozdawał wodę przedszkolakom,
  2. wszystkie odwiedzone dzieci zostały nauczone piosenki, a płytę z nagraniem i wydrukowane słowa otrzymała każda wychowawczyni klasy zerowej,
  3. każda z tych klas na pamiątkę spotkania otrzymała planszę MODELOWEGO TALERZA ŻYWIENIOWEGO DLA DZIECI, który będzie dekorował sale dydaktyczne odwiedzonych przez nas maluchów.

 

MODUŁ III. Happeningi na adresowanych do dzieci imprezach miejskich.

 

Stoisko programu Mamo Tato Wolę Wodę na miejskim rodzinnym festynie w dniu 3 maja 2013.

 

  1. We współpracy z Centrum Informacji Turystycznej w Barlinku – koordynatorem pirackiego festynu rodzinnego w dniu 3 maja, przygotowaliśmy stoisko PROGRAMU MAMO TATO WOLĘ WODĘ.
  2. Na ten cel zamówiliśmy:

– 2 banery – oba o wymiarach 1m x 1m popularyzujące założenia programu,
– planszę MODELOWEGO TALERZA ŻYWIENIOWEGO DLA DZIECI,
– naklejki o wymiarach 10 cm x 10 cm (MODELOWY TALERZ ŻYWIENIOWY),

  1. Wypożyczyliśmy błękitny namiot w kolorze wody, który udekorowaliśmy w/w materiałami, przygotowaną wcześniej w przedszkolu butelką z nazwą programu, tabliczką patronatu oraz namalowanymi piratami z logo i hasłem programu.
  2. Upiekliśmy i rozdaliśmy 200 owsianych ciasteczek.
  3. Zamówiliśmy i rozdaliśmy 70 naklejek MODELOWEGO TALERZA ŻYWIENIOWEGO DLA DZIECI (10 cm x 10 cm).
  4. W namiocie nauczycielki częstowały wodą, a dzieci przebrane za piratów rozdawały rówieśnikom naklejki i owsiane ciasteczka.
  5. W części artystycznej, na scenie wystąpiły dzieci z naszego przedszkola śpiewając piosenkę – hymn programu.

 

Prowadząca część artystyczną, na naszą prośbę poinformowała o genezie, założeniach,

inicjatorach i sponsorach programu.

Jeden z rodziców nakręcił film.

 

Stoisko programu Mamo Tato Wolę Wodę na zorganizowanym pod hasłem „AKTYWNI I BEZPIECZNI” festynie dla dzieci,  w dniu 29 maja 2013.

 

  1. We współpracy z nauczycielami i wychowankami OHP w Barlinku, twórcami projektu „AKTYWNI I BEZPIECZNI”, w czasie zorganizowanego przez nich festynu dla dzieci z barlineckich przedszkoli i szkół przygotowaliśmy stoisko programu Mamo Tato Wolę Wodę.
  2.  Popularyzacją nawyku picia wody i zdrowego żywienia zajmowały się nauczycielki i dzieci z naszego przedszkola.

– przy oznaczonym banerami programu Mamo Tato Wolę Wodę stoisku rozdawano wodę spragnionym maluchom. Popularnością cieszyła się i ta czysta bez dodatków oraz ta z cytryną i pomarańczą. Rozdaliśmy jej bardzo, bardzo dużo a proszono o więcej.
–  owsianymi ciasteczkami ze zdrowymi ziarnami częstowały się i dzieci i dorośli.

  1. Obecnym na festynie wychowawczyniom klas zerowych z SP Nr 1 wręczono na pamiątkę wcześniej przeprowadzonych tam lekcji, przygotowane w studiu reklamy Modelowe Talerze Żywieniowe dla dzieci.
  2. Po festynie, takie same talerze zawieziono nieobecnym dzieciom z SP Nr 4.

 

 

MODUŁ VI. Nakręcenie i opublikowanie filmu z realizacji II etapu konkursu.

 

 Postanowiliśmy zakończyć program nagraniem krótkiego filmu, w którym zawarliśmy najważniejsze momenty z realizacji różnych konkursowych działań. Znajdzie się on wkrótce na stronie internetowej barlinek 24.pl oraz stronie internetowej naszego przedszkola.

 

 

EFEKTY II ETAPU PROGRAMU:

 DYDAKTYCZNE

  1. poszerzenie wiedzy dzieci dzięki przygotowanym przez organizatora programu scenariuszom zajęć dydaktycznych w zakresie zaproponowanych tematów.
  2. materiały do 4 przesłanych przez organizatora lekcji zamknięte w osobnych teczkach weszły w skład wyposażenia naszych montesoriańskich klas i są gotowe do pracy w zależności od chęci i potrzeby dzieci:
  1. Zdrojek i literki – kącik językowy
  2. Zdrojek i cyferki – kącik matematyczny
  3. Zdrojek i cztery pory roku kącik biologiczny
  4. Zdrojek i zwierzątka – kącik zoologiczny

SPOŁECZNE

  1. włączenie rodziców do działań przedszkolnych,
  2. nawiązanie relacji z dziećmi z innych szkół i przedszkoli,

 ŚWIADOMOŚCIOWE

  1. a) rozpowszechnienie założeń programu wśród dzieci i mieszkańców miasta,

– systematyczne publikacje na stronach internetowych,
– różnorodność aktywności przedszkola,

 

KREM CZEKOLADOWY Z KASZY JAGLANEJ – FILM 

FESTYN NA RYNKU MIEJSKIM -FILM